четвртак, 5. септембар 2013.

INSPIRACIJA ZA SLIKANJE


Šta to budi inspiraciju?
Ono što prethodi stvaranju i uobličavanju dela, okidač koji me podstakne na kreativno razmišljanje. Nisam profesionalni slikar koga jure galeristi i sustižu rokovi, koji radi po osam sati dnevno, svaki dan. Meni je potrebna inspiracija. Nalazi se svuda u, i oko mene. U prošlosti i sadašnjosti, u prirodi, ljubavi i iskustvu , u putovanjima i sećanjima, u genima. Svaki muzej, galerija, pozorištna predstava, koncert. Sve to i još mnog toga.
Ako uspem da u glavi stvorim sliku, verovatno ću uspeti i da je naslikam. Stvaranje imaginarne slike u glavi je početak i najbitniji segment procesa mog kreativnog stvaranja. Teme i motivi, oblici, boje i atmosfera su uvek uslovljenim prethodnim iskustvom, okruženjem i raspoloženjem. Ako bih sebe i svoje odrastanje,  virtuelno izmestio u neki drugi svet, prepun čemera i jada, bede i nemaštine verovatno slike bile mračne i sumorne. Da sam živeo u srednjem veku - teme bi bile biblijske, da sam odrastao i živeo u SAD slikao bih visoke nebodere, žuti taksi, kriminalce i brownis-e.
Nekada pomislim da bih mogao mimo sebe i sveta oko mene, ali svaki takav pokušaj je abortirao. Svaki pokušaj da se koriste  tuđa iskustva ili inspiracije,  završavao  je u đubretu. Sa druge strane, nisam ni pristalica zauvek ostati samo svoj, učauren u svom jedino-ispravnom mikrokosmosu. Strah od novog uvek je prisutan, ali učenje i eksperimentisanje su jedini put da se iskorači na još viši nivo slikarskog amaterizma. 
Cilj slikanja svake moje slike  je pomeranje granica. Prilaziti sve bliže i bliže onom što bi mogli nazvati umetničkim. 

"Čamac I", format 35x45 cm, ulje na platnu


















"Jesen u ateljeu", for,at 40x30, ulje na platnu



















nezavršena slika, format40x40, ulje na platnu

0 Коментари:

Постави коментар

Пријавите се на Објављивање коментара [Atom]

<< Почетна