понедељак, 2. септембар 2013.

Početak


Posle petnaestak godina amaterskog slikanja odlučio sam da neka dela postavim na net. Do sada su ih videli porodica i prijatelji. Nadam se da oni koji budu videli ove slike će imati po neki komentar, kritiku ili pohvalu. Sve je dobro došlo.
Iako sebe smatram za ozbiljnog kolekcionara savremenih dela srpske i crnogorske likovne umetnosti sa relativno čvrsto izgrađenim kritičkim stavom o savremenom akademskom slikarstvu, nikada o svom amaterskom slikarstvu nisam imao jasno izgrađeno mišljenje. Mišljenje se svodilo na to koliko se slika nekome dopada i da li je neko spreman da je urami i postavi na zid.
Čini mi se da slika započinje svoj umetnički život tek  od trenutka kada  uđe u nečiji dom, tek onda kada nije samo puki ukras, već predmet polemike, slaganja i neslaganja - da li je postaviti u predsoblje ili trpezariju, ovaj ili onaj zid, iznad ili pored stone lampe . Znam da zvuči banalno ali domaći feng šui mora da se poštuje.
Pošto svoje slike nikada nisam izlagao, niti imao bilo kakav katalog sa fotografijom i  biografijom, nikome nisam platio da mi napiše recenziju, ni poklonio sliku za kritički osvrt, nisam poklanjao u humanitarne svrhe, niti učestvovao na dobrotvornim aukcijama, čak nisam imao ni partiju ni partijske drugove koji su po direktivi morali da kupuju moje slike i kače na zidove svojih društvenih preduzeća, sebe smatram klasičnim slikarskim amaterom.
Ne dovodim u pitanje činjenicu da se bavim klasičnim amaterskim slikanjem, već da li se radi o umetnosti ili ne.
S obzirom dasam rođen u 20. veku, a živim u 20. i 21. veku, mnogo su mi bliže savremene teorije umetnosti. Artur C.Danto je objavio tekst koji se zove "Svet umetnosti" gde se polazi od pretpostavke da umetničko delo nije samo ono što se pojavljuje pred našim čulima vida ili sluha. Umetničko delo je skup znanja, uverenja, navika, osećanja koja mi pripisujemo toj pojavi pred našim čulima.  Umetničko delo nije nikada sam predmet ili pojava koja izaziva našu čulnu reakciju već je ono definisano u određenom kontekstu. Tj. svaki predmet koji mi prepoznajemo kao umetničko delo, zapravo nosi jedan svet umetnosti i kulture sa sobom. Drugim rečima ne postoji umetnik koji stvara apsolutno čulno delo, već je to delo koje je u kontekstu sa životom, uverenjima i vrednostima u kojima umetnik živi.

"Ulica u Vojvodini", format 30x40 cm, ulje na platnu


  










"Prozor sa senkom", format 43x43 cm, ulje na platnu






















0 Коментари:

Постави коментар

Пријавите се на Објављивање коментара [Atom]

<< Почетна